måndag 1 februari 2010

Fortsatt inget spår




Emily är fortfarande borta och ännu inget spår av henne. Fann hundspår igårkväll på ett ställe men det behöver ju inte vara hon, såg ingenting varken inatt eller idag. Verkar inte troligt att hon skulle klarat sig ute så länge med tanke på vädret vi haft och att hon är valp utan några erfarenheter alls, kan bara hoppas att hon i så fall har fått igång alla instinkter ordentligt så har hon en chans att klara sig.




Är hon ute blir det svårare och svårare att fånga in henne då hon nu är en vild hund och inte kommer att komma fram även om hon ser mig, hon kommer då istället att vända om och springa åt motsatt håll och man får försöka fånga henne med fälla istället om man bara hade kunnat lokalisera henne. Tror dock att någon tagit in henne och ja, hon är en hund man lätt tycker om, det vet jag som har varit med henne från allra första stund så du som har henne, tänk ett steg längre, hon har en familj som älskar och avgudar henne, låt henne få komma hem igen till de sina.




Dessa spåren fotograferade jag idag på en gård utmed väg 109 mellan Ekeby och Helsingborg, som sagt dt betyder inte att det är Emily, men hundspår är det och kanske jag kan hitta den hunden så den kan få komma hem till sin matte/husse som säkert är lika förtvivlad som jag är för vår lilla tjej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar